Showing posts with label pakai bayi. Show all posts
Showing posts with label pakai bayi. Show all posts

Friday, November 28, 2014

Pakai Bayi

Sejak dua menjak nie, Iman Jr dah makin berat. Semalam gi monthly check up, hambek kau, 5.2kg beras jadinya. Ibarat angkut tong isi beras hari-hari. Lenguh tangan omma hang nie Iman Jr oi.


Nak buat macam mana omma, kitew minum susu banyok. Musti la berat doh *gaya seorang pendebat*

So sejak dua menjak nie jugak la dok usha baby carrier. Nak beli Boba RM400 lebih tu memang tak mampu. Tengok option lain. Tapi disebabkan baru-baru nie ada kes baby 4 bulan jatuh sebab tali carrier terputus, jadi tak kondifen lak dengan baby carrier nie. Selain baby carrier, Cik Iman tak terpike pun pasal ring sling, baby wrap atau cara gendong stail lama. Nampak baby carrier aje dalam otak nie. (sempitnya pemikiran Cik Iman kan kan kan)


Pakai dalam mimpi je la Boba~

Pastu adik Cik Iman suggest pakai kain batik macam mak-mak kita dulu. Taip la Youtube, keywordnya "gendong bayi guna batik", keluar la video nie: 


Adik Cik Iman pun apa lagi, pegi amik satu kain batik yang tak berjahit pastu suh Cik Iman try. Tapi kain batik nie pendek la daripada yang video tu punya, tapi boleh la kan. Pastu Cik Iman bawak Iman Jr gi jalan-jalan kat rumah. Pergh, kalau Cik Iman tahu leh guna kain batik, baik tak yah beli baby carrier. Pastu adik Cik Iman try gendong Iman Jr pakai kain batik. Dia pulak yang terlebih excited.


Credit gambar Jom Gendong

Pastu Cik Iman terpike, leh kot guna kain selendang pashmina yang Cik Iman dah tak pakai tu (pakai sekali sekala je pastu gi pakai tudung berjahit balik sebab malas nak lilit bagai). Cik Iman pun gendong Iman Jr pakai pashmina. Boleh gak! Best giler. 

Pasnie senang ler nak buat keje rumah. Iman Jr lak memang tak suka dibaringkan, nak berdiri aje. Yes. Selesai masalah Cik Iman. Yahoo!

----------------------------------------

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...