Friday, April 24, 2009

Jangan Buat Benda Last Minute



Hampeh tol laaaa

Ghupenyer ada bab yang aku tak baca pastu keluar soalan. Bangang tol laaa. Tapi tak guna rasa menyesal skang sebab da lepas so aku kena move on to the next paper, JAPANESE :D

Aku nak cakap 'sumpah, tak nak dah study last minute lagi' tapi sayangnyer setiap kali peksa aku buat gak. Dari zaman sekolah lagi. Ekekeke. Biasa laaa. Dah jadi habit dah.

Harap-harap la soalan Japanese tu senang. Amin.

Aku tak cukup tido semalam. Dah la peksa pagi tu. Apasal? Roommate bengong tu boleh pulak online sampai 3-4 pagi chatting dengan balak dia. Ada ke patut. Nak bercinta pun jangan la menyusahkan orang. Takkan la dia tak paham aku tak leh tido kalo ada lampu/cahaya yang terbukak. Dah 2 semester satu bilik pun tak reti bahasa. Bengong, bengong, bengong.

Satu lagi sebab aku tak dapat tido ialah rasa panas. Tanda-tanda musim panas nih. Tau dah. Hampeh. Terpaksa la prepare apa yang patut. Seram bila teringatkan musim panas tahun lepas. Bersalin kulit entah berapa kali. Dah la kulit kering, bilik macam dalam oven dengan suhu 300 darjah celsius. Nasib baik aku tak mati, masa tu aku kuat minum Coke. Serius, aku minum botol Coke yang besar tu macam minum air mineral jer. Apa punyer habit pun aku tak tau laaa. Kawan-kawan aku yang datang bilik asrama aku sure tanya 'ko minum sorg2 ke Coke tu'? Aku jawab 'A'ah, satu hari satu botol'. Diorang geleng pala jer. Tak de orang leh halang. Selamber derk bodo jer aku masa tu.

Tobat skang aku dah tak buat dah, aku minum air kosong jer sebab roommate ada cerek. Nak jimat duit la katakan. Jadi student nie kena pakai banyak duit. Nak bayar untuk projek kelas la, bayar fotostat la, nak print assignment laaa. Macam-macam. Nasib baik aku tak kebulur, kecuali bila aku puasa la. Seksa puasa kat IPTS kat tengah hutan tu.

Anyway, aku better prepare untuk menghadapi musim panas kat IPTS tu. Kena selalu masak air sebab nak kena minum banyak air nak elakkan kekeringan. Paling tak pun bersalin kulit ja. Macam kelemumur gitu tapi dari kulit ekeke. Mungkin aku kena beli losyen, khusus untuk musim panas nieh. Idea yang sangat bernas, aku kena tanya adik aku pasal nie. Jangan buat benda last minute lagi.

Ya Allah, peringatkanlah aku apa yang perlu aku ingat pada masa akan datang. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...