Thursday, October 29, 2009

Dah Siap Micro-Teaching Dah c:

Alhamdullillah.

Walaupun letih dan mengantuk bagai nak rak (kalau boleh baring kat lantai dalam fakulti tadi memang aku dah buat lama dah) akhirnyer siap juga micro-teaching >v< Tak caya lak leh siap se-awal nie.

Terkezut gak biler Madam K suh aku present esok. Last person lak tu. Sebelum nie dia cakap aku kena buat week sebelum exam. Tetiba lak dia tukar pikiran. Mana aku tak gelabah. Satu benda pun aku tak buat. Like seriously. Kosong.

So abis jer kelas Public Speaking terus aku start buat. Pukul 8 malam aku gi kelas Mr. K (Zati dengan Farah tolong checkkan lesson plan dan kasi idea c: Sayang korang <3 Aku akan ingat hang pa sampai akhirat XD Percayalaaaahhhh ~~) pastu balik asrama aku sambung balik sampai 2-3 pagi. Kebetulan roommate pun tengah buat keje so ada la teman nak berjaga sampai pagi.

Susahnyer biler tak cukup tido. Macam-macam personaliti aku yang tak sepatutnyer menjelma kuar hari nie.

Aku kalau tak cukup tido memang macam nie la aku. Macam zombie. Tapi happy-go-lucky la :p

Rasa macam tak nak bangun jer tadi.
Macam nak ambik MC betul pun ada.
Macam-macam la pemikiran tak senonoh aku tadi.

Tapi aku gagahkan juga bangun dari katil. Arrrggghhhhh bestnyer roommate tido adeh. Jeles giler.

Dah siap prepare everything, aku kuar asrama aku. Pastu tetiba aku teringat aku tak letak lesson plan dalam pendrive. Pergh ... so aku pun pusing balik gi bilik amik laptop terus gi kelas. Malas nak bukak pastu tutup balik.

Start kelas tu, Madam K marah-marah sebab presenter salah isi borang. Makin tension ada la. Nak present macam mana kalau gini. Lagi aku nak ambik MC ada la.

Tapi alhamdullillah, walaupun ada learning objectives yang tak relevan, at least aku tak perlu re-do >w< Macam tak caya, keje yang dibuat last minute tak perlu dire-do. Orang lain buat weeks before presenting pun kena re-do, nie kan pulak aku.

Allah betul-betul sayangkan aku.

But I wish I could do better. Aku check balik lesson plan tu, kompem ada banyak error. Boleh ke pakai ayat macam nie?

"Did you watched ..."

Boleh ke? Boleh ke?

Nie la akibatnyer tak cukup tido dan buat keje last minute.

Tapi Gambling Grammar was a success. Cuma tak sempat nak main lama. Bersemangat tol diorang bet duit palsu RM100 yang aku tulis atas kertas mahjong yang aku gunting kecik-kecik. Kelakar pun ada.

Berbaloi kot tak tido malam tadi. Kalau tak memang aku takkan jumpa web site nie c: Meh, aku kongsi dengan korang dari mana aku dapat idea Gambling Grammar tu. Kang korang leh cari idea bernas gak. Nie aku janji kat Zati nak kasi link, so here it is:

ESL Cafe's Idea Cookbook


Memang macam buku memasak. Macam-macam ada. Jenguk, jangan tak jenguk.

Mula-mula tu macam ragu-ragu jer nak main Gambling Grammar nie, ye la, kita ajar budak-budak benda tak senonoh. Tapi pastu aku pike balik "Haram di sisi agama kalau melibatkan real money, tapi kalau tak guna real money dan tujuannyer ada lah untuk ajar budak-budak English, boleh kot ... boleh-boleh kan jer hehe"

Cik Iman Insyirah: Niat tidak menghalalkan perbuatan weh.

Sekali jer kot.

Lagipun aku kena isi stage communicative practice tu. Memang jenuh mencari idea. Akhirnyer jumpa jua :D Aku lah perempuan paling bahagia sekarang nie.



Love,
Iman Insyirah.
Yang dah tak leh berfikir.
Dengan betul.

I seriously need some rest.
Ahaks.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...