Wednesday, November 18, 2009

Banjir! Banjir!

Hujan lebat giler. Aku dah ready pakai stokin and everything (padahal kelas start setengah jer lagi). Tetiba lak aku dengar kilat. Sah. Hujan lebat.

Either tak gi kelas langsung atau just tunggu hujan reda dan pegi kelas lewat. Tu jer la optionnyer. Aku pilih tunggu. Tapi nampak gaya macam tak kan reda jer hujan nie. Ganas giler.

So aku pun gi ler balik ke laptop aku. Main-main jap. Tetiba Kak Syam ketuk pintu bilik. Lisa malas nak bukak walaupun pintu tu dekat sangat dengan dia, so aku la yang kena bukak. Tau tak apa yang aku nampak?

AIR BERTAKUNG KAT LIVING ROOM! YA ALLAH!

Bilik Kak Syam paling teruk kena banjir. Aku punyer bilik macam tinggi sikit so air tak masuk bilik nie. Kesian lak tengok Kak Syam. Bilik Kak Nad hampir-hampir jadi mangsa. Kak Liana tak perasan air tu dah masuk bilik diorang until Kak Syam ketuk pintu dia.

Pergh. Tak sangka lak jadi gini :c

So apa lagi, aku bukak balik stoking aku dan check area living room tu. Wayar peti sejuk dah kena air, kasut-kasut kitorang dah basah dek hujan. Dalam bilik Kak Syam, wayar-wayar sumer jadi mangsa, kotak kertas Kak Ros dah kena dah. Aku macam teragak-agak nak angkat wayar peti sejuk tu tapi Lisa suruh gak aku angkat so aku pun angkat la natang tu. Nasib baik tak kena elektrik shock. Adeh.

Aku amik penyapu yang biasanyer dibuat sapu sampah. Kali nie kita nak sapu air lak. Alah, Kak Nad selalu buat. Takkan aku tak leh buat kot.

Nasib la Kak Nad dengan Kak Ros tak de. Kalau tak memang menjerit dua orang tu.

Pergh. Memang banjir betul kat living room. Memang dalam giler air bertakung. Nie semua balkoni bodoh tu punyer pasal la. Macam mana boleh tersumbat lak waktu nie. Nak-nak pulak sliding door tersangkut. Tak kira la berapa orang tolak natang tu, dia tak mo gerak gak. Kalau aku gi kelas tadi, takdenyer aku nak menyapu air.

Sapu, sapu dan sapu lagi. Entah sampai biler nak sapu air pun tak tau la.

Masa nie la rasa macam nak tukar asrama tahun depan. Adoi. Dah la aku tak daftar asrama lagi nie.

Hujan masih lagi deras time aku menaip nie. Aku risau air masuk balik ke living room. Satu keje pulak nak sapu air tu keluar balik.

Kak Liana lak dari tadi panggil nama Kak Nad padahal Kak Nad tak de kat umah. Apokobondo ae.

AAAARRRRGGGGHHHHH tak mau gi kelas la kalau gini DX< Menyusahkan orang jer.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...