Tuesday, April 5, 2011

Kunci Hati

Tajuk tak leh blah tol.

Kali nie aku betul-betul marah dengan satu kelas yang aku ajar. Aku dah 2 bulan bersabar dengan perangai diorang. Cukup sabar. Aku boleh lagi bergelak dengan diorang.

Tapi kali diorang memang melampau.

Mengenangkan betapa ramainyer cikgu lain yang mengajar kelas tu, yang cakap diorang pun kena menjerit macam aku hari-hari, kali nie aku betul-betul give up.

Aku sangat kecewa dengan diri aku, dengan kelas nie.

Okay la, bukan semua murid dalam kelas tu yang teruk, mungkin separuh la. Aku heran la macam mana budak-budak yang buruk perangai leh masuk kelas ke-4 dalam sekolah tu. Sepatutnyer diorang dalam kelas terakhir.

Dah la sorang tu anak kepada cikgu yang mengajar dalam sekolah tu. Aku rasa hati mak dia mesti kecewa biler cikgu lain bagitau pasal perangai buruk anak dia yang sorang nie. Aku rasa kecewa sangat. Aku tak pernah buat macam nie kat mak aku. Paling buruk pun, result peksa aku jer, bukannyer kelakuan aku.

Anak-anak sekarang nie. Apa la yang diorang belajar.

Sekarang nie, aku betul-betul tak mau maafkan budak-budak kelas tu. Lantak korang la. Aku ada lagi sebulan jer lagi. Aku peduli hapa. Pernah ke korang nak jaga hati bilamana aku try nak tolong korang? Tak pernah la pulak korang nak hargai apa yang aku buat.

Suka hati korang lah.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...