Tuesday, September 16, 2014

Rindu Serindu Rindunya

Time sekolah dulu, selalu kita dengar orang cakap "mak kita keje bagai nak rak, leh masuk hospital sakit jiwa kalau tak kontrol, tapi bila tengok anak, semua stress hilang".

Masa tu kita muda kot, kita tak nampak apa yang orang tua nampak. Yang kita tahu, nak main-main aje. Nak cari boyfriend, girlfriend, nak keluar jalan-jalan dengan BFF, nak shopping, nak tengok wayang, macam-macam la.



Tapi bila Cik Iman dah ada anak nie, sah memang betul.

Cik Iman masih lagi study, nak-nak final year (repeat paper wakaka sabo je la) tapi ya Allah, apa entah yang ada pada anak nie yang menyebabkan Cik Iman rasa tenang sesangat. Dia menangis ke, merengek ke time kita nak buat keje pun kita tak rasa marah. Time Cik Iman gi kelas baru-baru nie, bukan nak fokus, dok ingat kat anak kat rumah, dok pike "dah minum susu ke belum budak tu, dah tukar lampin ke belum budak tu, dah tido ke belum ae, aish risau ae, bila nak abis kelas nie"


Agak-agak Allah memang bagi kesabaran yang terlampau tinggi untuk ibu-ibu kot? Ke sebab anak-anak nie dari syurga, masih suci. Entah. Tak tau nak describe macam mana.



<3 div="">

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...