Wednesday, May 6, 2009

And I Thought I Was On Semester Break

Last Sunday paper ICT, hari last untuk semester 2 tahun pertama aku. I swear I was one of the girls who got out of the room :D Lol I was like 'dah siap tanda jawapan dah, so kalerkan bulatan tu slow-slow sampai ada orang keluar'. At 3 pm sharp, ramai yang dah angkat tangan. Yang aku pulak terhegeh-hegeh nak warna bulatan tu dengan pensel 2B aku XD Apa-apa pun aku manage la siap and then angkat tangan kasi signal kat akak pengawas and then belah.

Mak aku tak caya aku jawab paper tu dalam setengah jam jer. Hari tu aku cakap abis pukul 5 sebab aku ingat soalan dia subjektif ker, hapa. Sekali objektif daaa. A, B, C dan D. Macam budak tadika. Tapi tak dapat juga jawab. Ngeh ngeh ngeh. Apa-apa la labu. Entam saja laaa.

My mother and Beby were already at my hostel when I got back. Aku suh pi tunggu kat cafe, boleh pulak diorang masuk. Whatever la umi.

BANYAK GILER BARANG NAK BAWAK BALIK. GILO.

Menyesalnyer bawak banyak ekeke. Tak pe tak pe. More is less ngeh ngeh ngeh. Sape entah yang ajar. Bengong lak aku nie. Entah la nak tinggalkan apa sebelum masuk semester pendek nie. Tapi sayang pulak kalo tak bawak. Kang ada time nak guna kang susah. Takkan nak beli lagi ye tak.

Anyway we went straight to JB after we sumbat Livina Abah dengan barang-barang aku yang entah apa-apa. Itu baru barang aku ajer. ekeke. Umi pi Batang Berjuntai dulu nak isi minyak. After that she wanted to try using that kampung road and find the Lebuhraya from there. I was like 'Kakak tak tau la macam mana nak pi high way dari sini, Umi' and then my mom replied 'Cuba jer. Kalo tak cuba mana nak tahu'.

So dengan beraninyer kitorang lalu jalan kampung. And I was suprised that I never notice the high way all this time. Sebelum ke The Store. Ada jer jalan high way. Hampeh. Mak aku lagi pandai. Tabik spring la Umi.

Kakwan lak was alone kat umah Johor. Mat dah balik asrama that same day. Entah berapa kali entah dia call 'Kat mana? Bila nak sampai?' NAK SAMPAI KEBENDA, TRAFIK JAM KAT NEGERI SEMBILAN HAAAAAAAAAA

Dalam pukul 11 malam kitorang sampai. Kakwan was so happy. Penakut beno.

The next day, Umi offered me a job. Keje sambilan yang tak berbayar ja. Buat klinik dengan bebudak sekolah dia (bukan klinik sakit da). Aku kena ajar Bahasa Inggeris and my sister lak kena ajar Pendidikan Islam. I was like (sambil scanning some documents to the computer) 'Umi, tak mo la. Kakak bukannyer pandai sangat. Micro-teaching hari tu pun tunggang-langgang, nie kan pulak the real thing'

Mak aku pulak 'Ini la dinamakan cabaran. Kakak nak pegi tak nak?'

Aku cakap la tak nak, tak nak. Tapi alih-alih aku mengalah juga. Haih. Harap-harap tak ramai budak-budak yang aku kena handle. Amin.

So I browse some articles and blogs tentang macam mana nak mengajar Bahasa Inggeris and I came across this interesting blog, made by a real Malaysian-teaching-English teacher :D

http://www.cikguazleen.com/ (Jangan tengok jer, pi la visit ae)

SO COOL! She wrote about the problems English teaching teacher faces and how to deal with it, and her experiences with kids, is so funny! Maybe I'll have to start speaking in English even though my mom and siblings will laugh at me :p As if I care! I laugh at my mom's weird English! So I deserve to be laughed at. LOL

I wish I could speak in English fluently like my fast typing in English. Yeah. This is why I have long karangans in my blog. Ngeh ngeh ngeh. Yapping yapping yapping.

And another thing that really inspire me is her weight lost journal. I think I wanna do this too! I wanna keep a record of my daily intake and exercises that I do everyday. Well maybe not everyday la. Maybe dalam seminggu sekali ke. Ekeke.

Aku bukannyer apa. Pompuan mana yang tak nak kurus. Tapi the most important thing I wanna be healthy. I don't wanna die like my dad. It wasn't really horrible but I can see that it was painful T3T

Abah, Kakak nak ganti puasa Kakak dulu ae. Baru Kakak ganti puasa Abah, okay? Love you muah muah muah!

MY BAHASA ROJAK IS DRIVING ME INSANE D:
WHY ARE YOU STILL READING THIS?! LAWL

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...