Saturday, July 11, 2009

Gunting Rambut Lagi

Aku dah potong dah rambut nie semester lepas. Tapi paras bahu jer kot. Atau lebih pendek dari tu.

Aku tak tau la apasal aku gunting lagi rambut nie. This time aku nampak macam lesbian XD yo la. Rimas la rambut nie, dah la mengerbang (aku tak nak salahkan mak aku, dah memang aku dapat dari dia, nak buat macam mana) kering lak tu.

Aku gunting rambut sendiri. Kenapa?
  1. Tak de orang nak tolong guntingkan. Takut hancur. Hampeh.
  2. Nak pi kedai kena bukak tudung lak, pastu kena bayar, baik tak payah.
  3. Sajer nak timba pengalaman gunting rambut sendiri. Kot-kot pas nie le tolong orang lain gunting rambut diorang, ye tak?
So hari nie aku bawak gunting (bukan gunting khas untuk gunting rambut, gunting kertas tu haa), sikat rambut dengan plastik (nak letak rambut dalam tu) pi masuk bilik air.

Aku pun start gunting. Lama gak dok dalam bilik air tu. Gunting sana, gunting sini. Susah kalo pakai gunting kertas nie. Lain macam. Tapi dah tak de gunting lain, nak buat macam mana. Abis satu bilik air tu kena rambut aku ajer. Kalo roommate aku nampak bilik air tu bersepah, mengamuk dia karang ekeke

Sah, aku memang nampak macam lesbian XD pendek sependek pendeknyer aku potong rambut nie. Memang giler. Dah la aku nie pompuan. Kang orang pike apa lak.

Pas aku puas hati (walaupun potongan dia tak berapa kemas sebab aku tak nampak yang kat belakang) , aku pun kumpulkan rambut yang dipotong masuk dalam plastik merah pastu aku mandi.

Tadi aku kuar bilik, Kak Ros nampak aku tapi dia macam tak perasaan lak aku dah potong rambut. Agaknyer sebab aku selalu tutup kepala aku pakai skarf, mungkin dia ingat memang rambut aku sependek tu kot XDDD

Pas tu Kak Syam perasan rambut aku pendek. Dia tanya la saper gunting, gunting kat mana, biler gunting. Aku cakap la aku gunting masa diorang masih tido lagi (ye la, bebudak kolej aku kan suka bangun tengah hari ekeke). Dia macam tak caya aku potong rambut aku sendiri. "Pandainyer" dia cakap. Eceh, malu la akak kena puji gitu.

Pas Kak Ros mandi dan pakai baju and everything, dia start masak kat dapur. Aku lak pi kat tempat basuh baju nak amik baju yang kering nak dilipat sambil isi air dalam baldi penuh baju kotor. Kak Ros tanya "tu baju kamu ke yang disidai kat ampaian tu", aku cakap ye. Pas tu dia cakap "nak basuh baju tapi macam nak hujan". Tetiba lak Kak Syam (tengah menyapu ruang tamu) cakap "ada orang tu kan dah potong rambut". Ceh, celupar la Kak Syam haha. Kak Ros pun tengok balik kat aku "ha'a la, patut la macam lain jer kamu hari nie, semalam rambut kamu macam lain! Buat kat mana rambut nie?"

Aku cakap la aku buat kat bilik air. Dia macam tak caya lak aku leh buat sendiri XD Dia pun puji aku "Pandainyer!"

Roommate aku tahu rambut aku panjang. Agaknyer kan kalo dia balik asrama semula mesti dia terkejut beruk tengok rambut pendek aku nie ekeke Jangan pengsan sudah le.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...