Thursday, July 23, 2009

Tulisan

Setiap kali aku menulis (pakai tangan ler, kalo pakai komputer tu menaip namanyer) , aku selalu teringat kat Abah.

Selalunyer biler time nak isi borang ke hapa, biasanyer Abah yang isi atau dia suh aku isi. Time tu la dia tegur tulisan aku.

Abah: Apasal 'E' tu nampak bulat jer? 'E' tu bentuk kotak, Kakak! Tulis balik! (benda kecik pun nak marah, adeh)
Kakak: Alaaa ... (dasar pemalas XD)
Abah: TULIS BALIK! (paksa gak aku tulis balik 'E' tu)
Kakak: Ye la ye la ...

Aku tulis 'E' macam 'C' pastu aku letak garis pendek kat tengah 'C' tu. 'E' jugak kan?

Pastu dia tegur lagi.

Abah: Kakak, apasal nombor 5 tu macam 'S'? (lagi sekali dia cakap ...) TULIS BALIK! Tulis betul-betul!

Haha memang tak sah kalo tak kena marah dengan Abah pasal tulisan. Skang Abah dah tak de, aku rasa nak betul kan balik la tulisan nie. Tulisan aku mirip tulisan arwah, kadang-kadang macam Umi. Tapi tang 'E' dengan nombor '5' tu memang susah nak tukar.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...