Tuesday, August 4, 2009

Roti Beku

Ini benar-benar berlaku pada satu hari waktu subuh, Umi pi antar Beby gi sekolah. Aku lak tengah sakit, so aku dok umah dengan Mat.

Aku bukak peti ais, nak cari air sejuk.

Tau tak apa aku nampak?

Sebuku roti Gardenia yang dibeli 2 hari sebelum tu. Dalam peti sejuk. Bahagian sejuk beku, alaah, tempat nak buat ais batu. Macam mana aku tak heran.

Aku pegang la roti tu. Macam baru dimasukkan jer, so dia belum beku lagi.

Heran gak aku. Saper la yang terlampau mamai sampai nak kena letak roti tu dalam peti sejuk.

Aku ingat adik-adik aku yang buat. Rupanyer ...

Umi daaaa .....

Umi cakap dia nak sejukkan kejap jer roti tu. Tapi aku tengok sampai time dia bukak pose, tak de pulak dia kuarkan roti tu. Lupa agaknyer. Dah beku dah natang tu.

Aku tak paham langsung.

1 comment:

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...