Tuesday, August 18, 2009

Tak Sabar

NAK SAMBUT RAMADHAN!!!!!

D8 Tak sabar nak dengar pengumuman ...

"Dengan ini saya ini mengumumkan esok/lusa start puasa ahaks. Puasa, jangan tak puasa"

Tapi TV handphone aku rosak T_T waaa nak nengok! DX< Adeh, musti pas diumumkan biler pose tu, bebudak kolej aku main mercun dengan meriam XD Macam tahun lepas ahaks, best giler. Pas tu kena marah dengan mak cik guard akaka. Budak pompuan la yang paling suka buat natang nie.

Tahun nie, nak bukak pose dengan Kak Ros, Kak Syam, Lisa, Kak Nad dengan roommate dia yang baru (Kak Ain dapat asrama lain, adoi, tak bestnyer). Belum kenal lagi orang baru nie tapi insya-Allah, kalu ada masa jumpa dia nanti, bule start berkenalan c:

Aku dah ready bekalan Horlick ho ho ho untuk bersahur nanti. Air panas pun dah cukup untuk aku telan waktu sahur nie. Cukup la dalam 20 hari minum. 10 hari lagi tu mungkin dah balik kampung ye tak?

Aku dah dapat jadual kelas, ini pun macam ada kemungkinan yang jadual nie akan bertukar untuk sesuka hati lecturer tu.

Wednesday:

830 - 1130am public speaking (mdm khatipah), lg lab
5 - 8pm phonetic n phonology (mr khairul). lg lab

Thursday:

830 - 1130am teaching eng grammar (mdm khatipah), lg lab
5 - 8pm read...ing 4 academic purposes (ms eda). lg lab

Friday:

830 - 1130am teaching techniques n c/room management (mr nadarajh), lg lab
3 - 6pm introduction to sociolinguistics (mr choo) PG 1


Tak bestnyer kelas yang sampai pukul 8 malam tu. Sempat ke tidak nak beli makanan nak berbuka kalu gini. Dah lah bazar tutup pukul 7. Macam nie kena bawak tin biskut gi kelas. Senang. Tapi yang bestnyer, dapat berbuka dengan kawan sekelas. Jarang dapat peluang macam nie. Memula tu of course kena ada 'tok imam' baca doa berbuka agaga. Pas tu ngap ngap ngap la.

Kalu aku kena berbuka kat dalam kelas, biasanyer aku beli roti atau kebab pastu beli air buah. Kalu tak de kat kelas, aku beli nasi dengan ayam madu c: dan of course, air buah lagi. Aku rindu nak minum air buah campuran tu. Sedap sangat.

Masalahnyer skang aku tak jumpa kurma la pulak. Dah gi The Store beli ink printer tadi, pastu aku pi la beli benda lain yang penting. Tapi kurma jer yang tak de. Pelik. Kak Ros beli kat mana ar??? Adeh, kena mintak izin kat Kak Ros dulu nak makan kurma dia. Nanti orang ganti ek, Kak Ros. Sori ek.

:c Ruginyer tak dapat sambut first day pose dengan family, especially Kakwan yang berada kat Kedah skang. Windu tau. Tak pe la Kakwan, kita jumpa sebelum raya wokeh?

Kebetulan pulak puasa tahun nie start hari Sabtu. Amboi. Waktu tu la paling banyak dugaan. Ye la, dok asrama, tak buat apa-apa, of course la godaan tu banyak. Kalo ada kelas, boleh la sibukkan diri dengan keje. Tapi rasanyer first week kelas mungkin sekadar introduction jer kot. Pastu balik la. Second week baru kasi assignment kot.

Aku paling suka time puasa. Tak tau kenapa, semacam rasa lebih bertenaga daripada time tak puasa. Angkat beg pun macam tak angkat beg langsung. Allah memang akan tolong kita c: Alhamdullillah.

Lagipun baik untuk kesihatan. Perut nie dah di isi benda-benda mengarut jer so kita kena bersihkannyer dengan berpuasa sebulan.

Ingat nak beli seluar slack lagi la, comel giler biler pakai. Pastu nak beli tudung labuh warna hitam. Susahnyer nak cari yang labuh dan kainnyer yang sesuai dengan aku :c

Rasanyer macam tak mo balik la kampung during puasa nie. Baik balik beberapa hari sebelum raya C8 tak membazir duit dan tenaga kalu gitu ye tak.

p.s: Kalau aku tahu kelas aku start hari Rabu, dah lama aku gi convo Kak Ayu waaaaa

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...