Friday, August 28, 2009

Ulat Gonggok!

Aku baru perasan yang muka aku ada iras muka Abah. Atau memang muka aku nie macam Abah? Dah namanyer pun anak dia. Of course la ada iras dia ye tak. Kan? Kan? Kan?

Semalam, sesuatu perkara yang tidak disangka berlaku.

Waktu malam, dalam 2-3 minit sebelum aku nak gi tido sebab esok paginyer ada kelas, Lisa panggil aku dan jerit,

"Ulat gonggok!"

Dia suh aku buang natang tu. Aku pike 'apasal minah nie tak buang sendiri natang tu? Bukannyer benda tu leh gigit orang pun'

Alih-alih aku tengok Lisa dah naik atas sofa, macam nak menangis.

Laaaa, sepesen dengan ex-roommate aku rupanyer. Roommate aku yang sebelum nie takut serangga, yang nie takut ulat gonggok pulak. Aiseh. Ingatkan dah tukar roommate, tak perlu aku buat keje buang-membuang nie, rupa-rupanyer ...

So aku pun buang la ulat tu dengan surat khabar. Lisa cakap kat aku lagi,

"Jangan bunuh ulat tu! Buang jauh-jauh tau!"
"Ye la Lisa ooiii ... "

Akak Nad dengan kawan-kawan dah gelak sakan dah tengok Lisa. Sian.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...