Monday, April 5, 2010

Theater Abis Sudeyh

It feels good. Like seriously. Macam nak menangis pun ada. All those sweats and tears. It's just worth it.

Aku tak kisah pasal diri sendiri. Aku cuma sedih pasal orang lain. Diorang tension, diorang stress, diorang menangis selama 10 minggu semata-mata untuk benda-benda bodoh macam nie. Theater nie sebenarnyer subjek elektif jer kot. Tapi kita buat bagai nak rak.

Nak-nak pulak prop ajer dah 3 kali reject. Itu pun lecturer tak puas hati juga.

Theater ini diselamatkan oleh lakonan pelakon-pelakon kita, director dan technician.

So buat penat jer la aku buat props selama nie. pfffttt sabo jer laaaa.

Kita diuji dengan cabaran dan dugaan apabila kelas lain ketawakan props kita yang tak seberapa dan kalau nak dibandingkan dengan diorang punyer, memang macam langit dan bumi. Habis RM15,000 untuk costumes dan props yang cantik.

Kita diuji lagi apabila props rosak biler sampai ke tempat nak buat persembahan. Sakit hati biler dapat tahu kita yang bayar truck, not them, tapi diorang main sumbat jer barang diorang dulu sebelum kitorang punyer. Memang sakit. Tapi kita tahan lagi.

On the big day, Allah balas balik. Cukup cantik. Lampu chandelier diorang jatuh sebelum persembahan. Who's laughing now? Tu la, ketawakan orang lagi. Ingat kita nie apa, monyet?

Aku di belakang tabir hanya mampu mendengar suara actors menyampaikan dialog. Aku tak dapat tengok. Aku hanya keluar ke pentas bila langsir ditarik dan Mimi kasi arahan untuk angkat props yang betul ikut scene.

Mimi memang bagus. Cuma ada sekali jer dia salah scene. Sepatutnyer scene hut tapi dia suh bawak keluar scene La Paz. Kelam-kabut la juga kitorang. Nasib baik sempat balik masuk La Paz ke belakang.

Habis jer scene terakhir, semua krew kuar ke pentas for the last time. It was beautiful. We finally did it. Ayie seorang yang pendek dan kecik, so senang la nak lambung dia.

Murid-murid sekolah loved the show. Seriously, sampai nak kena baca buku novel tu sebelum scene seterusnyer. Best giler dapat respon macam tu. Walaupun aku sekadar budak belakang tabir bertudung hitam, berbaju hitam dan berseluar hitam.

Bintang-bintang kita adalah Ayie, Farra, Mimi, Sara, Wawa dan Baby. They were the best.

Kalau tak de diorang, aku dah lama give up on this. Nak ajer aku drop.

Cuma Ayie was the star of the day. Budak-budak perempuan pakai tudung sumer nak amik gambar dengan dia. I was like "amboi, tak cukup lagi ke, bang".

Kalau benda nie tak dapat A juga, memang nak kena Madam tu.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...