Saturday, October 30, 2010

Hari Tua Ku

Kita tak akan tahu bagaimana dan macam mana kita menghadapi hari-hari tua, rupa paras kita pada masa tu akan bertukar macam mana dan bagaimana kita mati.

Tapi aku macam boleh agak macam mana rupa aku biler aku tua, dan beberapa kemungkinan yang akan berlaku pada ketika itu.

Aku hanya lihat pada cara pemakanan aku, yang serupa dengan Abah, dan keadaan nenek aku sekarang.

Insya-Allah, kalau Allah bagi aku umur yang panjang, mungkin aku hidup lama, tapi kena strok macam nenek aku. Memang tak leh nak jangka sangat penyakit yang bakal kita dapat, tapi tengok cara pemakanan dan orang sekeliling kita pun dah tahu.

Mungkin aku akan mati cara lain.

Tapi yang pasti, muka aku bila tua nanti macam nenek aku la kan.

Adakah aku akan ada kekuatan untuk menghadapi hari-hari tuaku sebagaimana nenek aku lalui sekarang?

Hanya Dia sahaja yang tahu.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...