Saturday, January 22, 2011

I blew it.

Okay, so Zati dah mintak aku cite, so apa lagi, aku nak citer la nie.

Al kisahnyer bermula pada pagi Sabtu. Pesal aku kat sekolah hari Sabtu? Sebab ganti untuk Chinese New Year.

Anyway, aku diberi la 2 kelas relief that day. Aku dengan konfidennyer pi la kelas yang pertama tu. Aku dah duduk selama beberapa minit, tetiba lak cikgunyer masuk. Aku ingatkan cikgu tu tak de langsung. Arrggghhhh malunyer aku.

Baru aku tahu kelas dianjakkan ke depan, contoh jadual asal cakap kelas 8.10, dia pegi ke 7.30. Macam tu la. Tu pun sebab cikgu yang aku sangka tadi bagitau aku. Bangang tol. Mesti budak tingkatan 3 tu ingat kat aku sampai biler-biler.

Pastu aku relief pulak budak tingkatan 1. Masa tu time KHB, dua-dua cikgu tak de sebab ada taklimat. Tensionnyer biler aku tak tau macam mana nak kontrol kelas. Budak cina kat belakang dah mencekik kawan diorang yang bersaiz kecik. Kang aku tegur kang, diorang cekik aku lak kang, macam mana. Kalau tak tegur, mati lak budak tu.

Paling aku mampu nak buat pun just jalan around their desks, buat muka mencuka yang tak berapa menjadi.

At least aku buat la keje kat dalam kelas tu biler diorang mintak aku tulis sample karangan kat whiteboard. Nasib baik tak de orang komplen tak nampak. Tulisan aku besar sangat ke?

Kelas seterusnyer, kelas yang aku sebenar-benarnyer incharge, aku perkenalkan diri dan aku suh budak-budak perkenalkan diri diorang.

First impression aku hancur time nie. Umi cakap jangan senyum, jangan ketawa, aku buat gak. Adoi. Mesti budak-budak nie pike aku nie easy going. Mesti diorang pijak-pijak aku pas nie.

Rasa nak menangis jer skang nie.

Mati la aku 4 bulan seterusnyer. Innalillah.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...