Thursday, April 30, 2009

Megi, Megi dan Megi Lagi



Dah dua hari aku makan megi sebab aku malas nak turun gi cafe ekeke. Kalo mak aku tau aku makan megi jer sure kena berleter. Adeh, bukannyer selalu aku makan megi. Time tak de kelas atau tak keluar asrama jer aku makan ha. Sebenarnyer aku nak elak diri aku dari makan megi tapi godaan tu ... mak ai. Tak tahan beb. Ngeh Ngeh Ngeh (Kakwan punyer ketawa). Entah baper kali tobat/azam tak mo makan megi, balik-balik makan juga. Memang nak kena sekeh kepala dengan umi la nie.

Aku memang tau makan megi tak baik untuk kesihatan tapi nak buat macam mana lagi. Dah memang dasar pemalas nak pi cafe. Ingat nak makan secara sihat, pastu beli gak megi tu :p

Dah la tak sihat, aku sekali makan kena masak dua bungkus. Satu bungkus macam tak cukup jer so aku pi balun 2 bungkus. Kadang-kadang tu sampai 3 bungkus pun ada. Tapi tak larat pulak kalo 3 bungkus so aku stay 2 bungkus jer. Membazir tu amalan syaitan ngeh ngeh ngeh. Pandainyer aku nie ae.

Teringat pulak kat Abah masa aku dengan adik aku muda-muda dulu. Selalu dia beli Megi banyak-banyak and then masak macam masak tom yam. Taruk sayur, bawang, kalo ada daging, telur, masuk la dalam tu. Pastu kacau and then masuk dalam mangkuk besar dan kasi anak-anak makan. Dia suka pecah-pecahkan dulu megi tu jadi 'benang-benang' pendek. Memang tu la memori yang tak dapat aku lupakan pasal arwah. Umi selalu larang, tapi Abah buat juga. Ekeke. Alasan dia apa? Anak-anak nak makan apa nanti, kebulur karang padahal Umi dah masak nasik tu. XD lol lawak lawak. Anak-anak makan ajer, bau dia harum sangat sebab dah macam-macam dia letak dalam 'masakan' dia tu. Wakakaka. Abah oh Abah.

Entah bila entah dia stop beli megi pastu "megi tu tak baik untuk kesihatan ..." padahal dia yang ajar kitorang makan megi. Apa la abah.

Tapi aku tak suka dia pecah-pecahkan megi tu, aku suka kalo dia panjang-panjang. Baru masyuk. Sekarang aku layan megi goreng. Memang best. Aku suka Mee Goeng Pluz Asli Pedas dengan Always Mi Goreng Ibumi. Dua tu memang best kalau layan. Kalo ada telur goreng, lagi best. Aku suka part bawang goreng tu. MASYUK DOWH.

Esok aku nak pi Chanselori (tempat bayar yuran) nak pi bayar duit pendahuluan untuk asrama semester depan. So aku akan beli makanan selain megi la. Don't worry bebeh. Aku pun dah muak makan megi ja.



Selamat makan! :D Megi tetap makanan juga so kena la makan kalau dah masak! Jangan membazir yer!



SERBU!

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...