Wednesday, October 21, 2009

9 Itu Seram Giler

9 minit. Oh tidak. Mimpi ngeri tetap berlaku walaupun aku rasa speech text aku pendek.

Rasanyer la. Macam pendek. One and a half page. Pendek kan? Kan?

Sepatutnyer aku present speech nie minggu lepas, tapi sebab banyak sangat berehat, kelas berlalu 3 jam dengan gap-nyer yang banyak menyebabkan aku terpaksa bawak speech ke minggu nie. Hampeh. Penat tau bawak graphic tablet aku yang besar gedabak nie.

Nampak sangat orang tak tau graphic tablet tu hapa. Sumer orang tanya macam-macam pasal natang nie. Weh, benda nie dah lama wujud. Hang pa ja yang tak tau.

Geramnyer biler Madam Khatipah suh stop kat nombor 14. Padahal dia cakap hari tu nak buat sampai nombor 18. Nombor aku. Nombor last for the day. Supposedly la.

Tapi dalam hati, berbunga bak taman bunga yang baru disiram ehehe. Aku pun memang malas nak present.

Cuti Deepavali 5 hari aku main-main jer. Hampeh tak aku nie. Oh Umi, ampunkan anakmu yang sorang nie. Pas nie tobat ler (entah biler la tu :p)

So like seriously, Rabu nak present, Selasa leh lagi main internet. Ada la juga baca speech text tu jap, pas tu sambung balik gi Muka Buku dan yang sewaktu dengannyer. Padahal presentnyer esok hari. Selamber dek bodowh jer anak dara Mokhtar Mohed yang sorang nie. Kalau Abah idup lagi dan tahu perangai anak dia macam nie memang kena sound kaw-kaw la. Mintak ampun Abah. Anakmu ini tak tahan godaan, adeh.

Hari yang ditunggu sudah tiba.

Hari nie aku orang yang ke-lima present. After 4 boys. Sebab aku sorang jer girl yang namanyer start dengan huruf 'M'. Ye lah, the guys mostly start dengan nama 'Muhammad' atau 'Mohd'. And I am the only girl with 'M' in front of my name. And the last 'M' in the class.

Time Ayie present, aku dah cuak. Jiwa bergelora macam ada Tsunami dalam jantung nie. Aku tak rasa ada rama-rama dalam perut macam yang orang selalu cakap dalam bahasa Inggeris "Butterflies in my stomach". Aku rasa ada ombak ganas jer kot dalam perut nie by the time Ayie abis present. Nak menangis pun ada. Pegang tangan Farah dengan Shalini ehehe gatai ~

Dah la present lepas "The Best Student" present. Tapi aku dengan muka tak malunyer, lantak ar. The Best ke Tak The Best ke, aku pedulik hapa. Aku nak habiskan keje ja. Hang pa nak komen benda-benda buruk pasal presentation aku, tu belakang kira. Janji siap presentation nie. Tak kira.

Aku tak berapa ingat apa yang terjadi time aku present. Aku main cakap ja apa yang leh ingat dari speech text aku (heran, kenapa greetings aku tadi lancar jer padahal semalam aku berlatih dalam bilik gugup semacam? Kot sebab aku tak baca doa kot semalam? Ye la kot)

Yang tak le bla nyer aku asyik angkat graphic tablet aku tu, pas tu letak balik kat atas meja, pas tu angkat lagi dan letak balik, berterusan sampai Madam Khatipah kasi isyarat suruh stop. XD

Part yang paling aku ingat time aku present tadi ialah time biler aku tunjuk slide yang ada gambar Farah yang aku edit.



Suka benor diorang kat gambar nie. Gelak tak ingat dunia. Tau la Farah comel. Ngeh ngeh ngeh. Betol, Farah comel, Farah. Sayang Farah <3

Time paling aku tak suka bila aku mention harga. Weh kan aku dah cakap natang tu walaupun mahal, tahan bertahun-tahun. Ada waranti lagi. Biar la. Diorang mana minat melukis. Aku sorang jer kot. Izzah lak cakap dengan duit RM1,000 tu baik beli baju. Suka hati hang la Izzah ~~ Aku punyer duit, suka ati la ~~

Tapi tetap sayang kat hang, Izzah :p

Mimpi ngeri aku kunjung tiba. Madam Khatipah kasi signal suruh berhenti. Ah sudah. Kompem aku punyer speech terlebih panjang. Saper entah yang cakap 9 minit, aku dah lupa. Kompem. Potong markah. Oh tidak. Tak leh tido malam la aku nanti.

Evaluation (Madam Khatipah bagitau lepas orang last present)

Observation: 33/40
Asalnyer 35 tapi kena tolak 2 sebab speech aku terlebih 2 minit. Nyesal aku tak beli jam.

Delivery: 14/16
o_o Tak leh blah. Kenapa aku rasa Madam Khatipah tido masa aku present tadi? Tipu la dapat 14. Tak penah dalam idup aku dapat banyak tu. Aku rasa macam nak peluk jer Madam Khatipah tadi XD

Hardcopy: 8/10
Tapi aku rasa grammar aku teruk. Apasal dapat 8? Kenapa bukan 4???

Kind of proud of myself even though I thought this whole graphic tablet thingy was a bad idea. I did. Memula tu pike "ada ke orang nak tau pasal graphic tablet nie? Buat malu jer kot" tapi aku teruskan juga idea bodoh aku nie :p Sebab apa? Sebab dah tak de masa nak buat speech baru ataupun cari speech lain dan hafal XD Tak kuasa aku.

Anyway, moral of the story here is know your material and topic really well ;) Kalau kita tak berapa minat topik tu, of course la speech kita hancur. Disebabkan aku terlampau suka sangat kat graphic tablet, of course aku leh buat.

Tapi kejayaan tak kekal lama.

Apa pulak topik yang aku nak buat untuk speech yang akan datang? Adei. Takkan nak buat pasal graphic tablet lagi kot. Boring ~~

Okay lah, aku nak buat lesson plan untuk micro-teaching minggu depan. Jeng jeng jeng. Hari Selasa beb.

Good luck everyone ;)

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...