Wednesday, October 7, 2009

MUET, Akoo dan Mak Sedara Akoo

Aku terpaksa skip satu kelas semata-mata nak amik MUET nieh. Ye la, daftar kat Kajang. Terpaksa gi Kajang semalam, pastu kena balik asrama semula keesokan harinya. Penat sangat.

Semalam (hari Selasa) aku balik Kajang sebab aku ingat test MUET tu start 7.30. Pastu Kak Ayu check slip aku, dia cakap 7.30 tu untuk exam yang ke-dua la. Hampeh. Rupa-rupanyer pukul 11 pagi. Aku pun apa lagi, tido la sampai pukul 8 pagi keesokan harinya :p

Dia tulis 11 pagi kat paper, tapi sebenar pukul 11 tu untuk pendaftaran jer kot. Actual test start at 11.30.

Kitorang amik exam kat SMK Sultan Abdul Aziz Shah, Kajang. Not a bad school :) Ada peserta MUET cakap sekolah tu terkenal sebab prestasi sukan dia bagus. Diorang siap tayang trofi lagi tuh. Amboih.

Kalau Mosute tak bagitau semalam, aku tak tau yang budak-budak tengah amik PMR hari nie. Adoi. So adik aku, Hadi dengan Kakak (dua-dua nie sepupu baya adik aku) tengah jawab paper PMR la hari nie.

Wah, good luck to Beby, Hadi dan Kakak c: Study hard tau. Chaiyoh!

So anyway, hows the MUET thing going? Tak tau nak cakap apa.

Aku rasa aku tak mampu nak dapat band 3 sekali pun. Semata-mata aku lemah speaking :c Dan sebab aku tak reti nak cari point dalam masa 2 minit XD tak le blah.

Kakwan, Mat, Beby, korang patut bangga dengan mak cik korang. Pandai tol dia speaking. Aku gak yang kalah masa time group discussion. Sedih jer mak sedara leh kalahkan anak sedara sendiri. Adoi la.

Bencinyer biler dapat satu group dengan mak sedara sendiri :c Malu tau. Aku kena study hard la juga pas nie ae.

Soalan yang kitorang dapat ialah "What is the benefit of growing fruit and vegetables" tapi mak sedara cakap mana ada soalan tu. Tapi masalahnyerkan, dia sorang jer cakap tak de. Yang lain cakap ada jer haha Apa-apa jer la Mosute.

Yang lawaknyer kan, tiap kali aku nak cakap, mesti aku selit "we know what we eat, we know what we put in our body bla bla bla" XD Tak le bla la aku nie. Tahu la sebab aku sokong part "grow fruits and vegetables to minimize the usage of money". Aku main hentam jer :p

Mosute cakap pronunciation aku bagus. Pala hotak dia. Aku tak rasa MUET nilai kita berdasarkan cara kita sebut perkataan, ia lebih kepada points yang kita contribute untuk group discussion and how we handle the group and how we made conclusion.

I know I did badly for this exam. Ye la, cakap sekali dua jer pastu diam jer. Tak ke haru tu. Memang ada chance la aku kena amik balik MUET tahun depan. Adeh.

Tapi aku rasa pengalaman memang mengajar kita c: Tengok la Mosute, tak amik subjek English banyak-banyak sebab memang bukan bidang dia tapi sebab dia banyak cakap Bahasa Inggeris dengan kawan sekerja dan sebab dia nie memang banyak cakap dan tak pernah malu walaupun grammar dia tunggang-langgang.

Maybe, just maybe, I can learn something from her 8)

p.s: Sebenarnya aku malas nak cari point. Aku lemah bahagian berfikir :p

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...