Monday, October 5, 2009

S-S-Sejuk Sesangat

Aku tinggal di Malaysia. Dah 20 tahun. Tapi aku rasa macam dok kat Kutub Utara la pulak. Apa nie. Malaysia mana ada salji. Selama aku dok Malaysia nie, mana penah sesejuk gini. Rasa macam dok bawah air-cond pun ada. Adoi la.

Mati la aku kalau gini.

Nak mandi, tapi air sejuk semacam. Macam keluar air batu lak dari pili air tu. Sebelum mandi tadi, aku basuh baju. Memang seksa giler menahan kesejukan. AARRRGGGGHHHHH ... Jari aku dah beku.

Tu belum lagi beli peti sejuk tu. Housemate pakat beli satu untuk asrama. Ah sudah.

Balut pakai selimut, sejuk jugak.

Aku tak tau la berapa lapis baju aku leh pakai untuk menahan kesejukan melampau nie. Nak kata aku tak makan, satu buku roti aku abiskan hari nie. Nie belum lagi pegi blok Farah, minah tu nak buat umah terbuka lak kat sana malam nie.

Malasnyer nak turun. Sejuk giler.

Time nie, aku rasa pekena sup cendawan panas best gak nie. Kebetulan baru beli hari tu. Nyum nyum.

Macam Eskimo la pulak aku nie haha

Nie Malaysia nie weh.

Takkan nak salahkan hujan tu pulak. Hujan tu rahmat Allah.



Gambar nie tak de kena mengena dengan cuaca di Malaysia sekarang. Saje nak penuhkan blog nie dengan gambar :p

From left: Mosute, akoo dan Kakwan. Nie time sebelum perarakan merdeka tahun nie.

Speaking of which, the weather at the time was warm. Not too hot and not too cold. Bulan puasa kot masa tu :( Best nyer ...

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...