Sunday, August 15, 2010

Kereta

Senarai kereta yang aku dah try:

Yang pertama sekali, bukan keta Kancil sekolah memandu aku tu. Bukan. Keta pertama yang aku try mula-mula sekali ialah keta Kancil Abah. Yang warna hijau tu. Memang nostalgik. Sebelum cikgu kat kelas memandu marah-marah aku, aku dah kena sound dengan Abah. Aku sorang jer dari anak-anak Abah yang dapat pendidikan 'formal'. Masa time Kakwan, dia dah nazak. Aku la jadi cikgu memandu dia sekejap, gantikan tempat Abah.

Yang kedua baru la keta Kancil sekolah memandu aku tu. Yang nie tak bertukar sebab cikgunyer memang drive keta tu jer. Balik-balik yang tu jer la, nasib baik gear dia tak sekat-sekat.

Yang ketiga ialah keta Kelisa yang aku mandu sekarang. Bukan aku punyer la, of course, mak aku punyer kot. Keta kesayangan dia kan. Tapi nak buat macam, kena gak kasi kat aku hehe.

Yang ke-empat ialah keta Livina Abah. Yang nie memang best lah, wa cakap lu. Tapi sebab menatang nie besar beno, aku takut la nak memandu selalu pakai keta nie. Kang apa-apa jadi kang, menyusahkan mak aku lak kan.

Pas nie keta apa lak aku dapat mandu.

No comments:

Post a Comment

Meow meow meow?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...